Kosta vad det kosta vill

Jag vill mer än min ekonomi klarar av.
jag har 450 kvm leråker att förvandla till trädgård och helst ett riktigt arboretum. Tänk, riktigt stora träd med en undervegetation av ramslök, hosta, brunnera, strutbräken och myskmadra.
Önsketrädet är en gigantisk Metaseqoia, eller sumpcypress som den så oromantiskt heter på svenska. Dessutom vill jag plantera in en manchurisk valnöt, en dunge med körbärsplommon, kanske en gultall och ett tulpanträd. En skenkamelia, en äkta kastanj och en flikbladig hästkastanj står också på önskelistan.
Vad kan det kosta? Hm, förmodligen mer än familjens plånbok rymmer.
Idag var jag på plantskolan för att införskaffa rekvisita till en artikel jag ska skriva. På måndag kommer en fotograf hem till min trädgård och jag måste förvandla januari till april på något sätt.
Hursomhelst kostade tre pelargoner, några tazetter i full blom, en påse såjord och några krukor 600 spänn! Mina dyra drömmar spricker med ett stort och obarmhärtigt POFF! när jag går på plantskolor och vänder på prislappar. Jag önskar mig så att det värker, jag shoppar trots att jag inte har råd. Jag är en plantskole-shop-a-holic!
Kan inte någon förbarma sig över mig och sponsra min nya trädgård?
Vill du donera pengar eller växtmaterial tar jag tacksamt emot och kan garantera att ditt namn kommer att lysa från en plakett på hedersplats i trädgården.

Dagens tips: Åk inte till plantskolan när du inte har pengar. Och åk absolut inte dit om du har pengar, då prioriterar du bara bort ungarnas nya cyklar eller makens behov av en ny rakapparat. Fast, skägg är ju supersnyggt och vem behöver en cykel när man kan gunga från en trädgren? KÖP; KÖP!

Kommentarer
Postat av: Helny

Ja visst är det irriterande att man inte har ekonomi till att shoppa loss på plantskolan..Att ta emot donationer och göra en plakett låter som en bra idé. (Har man dessutom som jag födelsedag på sommaren kan man önska sig levande presenter)Till min mamma brukar vi alltid ge rosenbuskar eller träd eller sommarblommor till morsdag, vilket är en bra tradition. Man får väl göra lite önskningar innan det är dax)Ifjol hade mamma önskat sig grunden till en helt ny rabatt när hon fyllde år. Förhoppningsvis köpte jag en bra stomme åt henne att jobba vidare på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback