Norrsken


Tog en tripp till Kiruna i förra veckan. Första veckan i september alltså. Fick se Sveriges nordligaste ornäsbjörk, riddarsporrar, lupiner och gullstav höga som hus. Det var ett ändlöst fyrverkeri av växter. Tänk, inga sniglar, inga barfroster... bara ljus! Jo, just det, så käkade vi årets första, nymogna jordgubbar också, kylskåpskalla direkt på plantan. Cooolt!

Dagens tips! Missa inte att sticka till Lappland någon gång i september. Myggen är så gott som utdöda och naturen är i sitt esse. Trädgårdarna, förutsatt att inga järnnätter har tagit kål på dem, är obeskrivliga - helt enkelt gudomliga.

Kommentarer
Postat av: Annika

Det låter helt underbart. Det skulle man göra.

Fast jag får alltid jordgubbar 2 gånger så jag har faktiskt ätit med frost på.

Kul och hitta till din blogg.

Hoppas att du hittar till min.

Lägger dig som länk om det är ok?

Annika

Postat av: Sanna

Får du alltid tv¨jordgubbsskördar?? Hur då? Jag vill också... Fast sniglarna äter upp så gott som alla gubbar som jag inte har hängt upp i amplar ändå. Länka gärna hit. Jag kommer snart med en ny sida med en rejäl länksamling och flyttar då också bloggen.

2008-09-15 @ 14:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback