Det våras för Sannas Trädgård

image7

Förlåt att jag inte har uppdaterat på länge, men det har hänt så mycket med både företaget Sannas Trädgård och den faktiska trädgården att jag bara har kollapsat i säng vareviga kväll i flera veckor nu. Först kom det en häftig snöstorm och begravde hela trädgården och huset bakom drivor av snö samtidigt som jag skulle fejka aprilväder och plåta fina bilder och sedan töade alltihop bort på mindre än en vecka och förorsakade översvämning på vår nya tomtplätt där en helt nyplanterad bokhäck just nu badar. Vi pumpar vatten för att undvika de orotade plantornas död och förruttnelse. Fast nu borde våren ha övertag över vintern, jag räknar inte med mer snö här i skåne nu. I de hoprullade vassmattorna som hör till drivbänksglasen har övervintrande nyckelpigor börjat krypa ut. Buss på bladlössen bara!
Jag har också hunnit göra smarta affärer inför mitt trädgårdsår som jag siktar på ska bli grönare än nånsin. Först sålde jag en gammal och trasig (jodå, köparen var medveten om trasigheten) jordfräs för 2000 spänn, sedan annonserade jag efter gatsten och hästgödsel och kunde för mina två lappar få både 7 kubik hästgödsel uppblandat med torv levererat till tomten av en snäll bonde och dessutom hämta 500 små och 100 stora gatstenar till sommarens stenytor och gångar. Lycka är sten och hästbajs när man vill bygga ut trädgården på en leråker!

Dagens tips! Sälj det du inte behöver och köp det du verkligen vill ha begagnat, det lönar sig!

Kommentarer
Postat av: Linda V

Åh, vilket fynd du gjorde med hästskit och gatsten! Berätta mer om Sannas trädgård!

Postat av: Karin A

Åhh härligt med hästskit och gatsten! Ljuvlig bild, behövdes en grå och tråkig dag som denna. :)

2007-03-08 @ 10:27:34
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Sanna

Sannas Trädgård jobbar med trädgårdsböcker, artiklar, TV och såklart med trädgård rent handfast. Man vet ju inte om någonting funkar förrän man har testat det själv, eller hur? Just nu har trädgården utökats med 450 kvm leråker som ska förvandlas till ny trädgård med drivbänkar, damm och en massa spännande träd. Förhoppningsvis kommer det att bli ett litet hus som gjort för kurser också, vi får se hur långt pengarna räcker.

2007-03-18 @ 16:21:09
URL: http://www.sannastradgard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback