Vilda västern på svenska

image21

Nu har alliumbollarna vissnat men det betyder inte att de har förlorat sin skönhet. Allium chrstophii, med stjärnformade frökapslar, smälter in i sensommarrabatten, även när hela bollen gulnar. Men man kan inte slappna av om man vill ta hand om fröna. Rätt vad det är lossnar hela bollen från sin höga stängel och rullar iväg på samma sätt som vilda västerns rullande weed. När fröställningen börjat gulna kan man lossa den och lägga den i en papperspåse för att den ska släppa sina frön under kontrollerade former.

Dagens tips! Lägg alliumbollarna, utan stängel, direkt på bordet när du dukar. Använder du olika storlekar på allium ser det ut som små buxbomsklot, fast lila.


Kommentarer
Postat av: anna

Hej!
Åh vilken härlig blogg du har, jag är glad att jag hittade den! Jag kommer absolut gå in och inspirera mig framöver, för det behövs i denna regniga snigelbattel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback