Man måste inte så frön

Idag hade vi en märklig konversation vid köksbordet:
Viktor, 3 år: Agnes, jag är faktiskt större än dej
Agnes, 4 år: Nähä, fast jag kan bli mamma, det kan inte du, du får bara så frön
Viktor, 3 år: Nej, jag vill inte så frön! Mamma, visst måste inte jag så frön!

Tja, vad ska man säga. Man vill ju inte avslöja hela sanningen om skapelsen redan vid så unga år. Kanske har mina barn sett för mycket frösådd (och då menar jag frön, i jord!) för att tycka att det är nåt att vara predestinerad för.

Igår vräkte regnet ner och det var ångbastu i växthuset när fläkten gick för fullt. Idag snöade det och temperaturen sjönk snabbt. Sist jag kollade var det 5 minus ute men 10 grader i bubbelplasttältet. Håll i er, nu kommer vintern men det är ändå dags att så frön!

Dagens tips: Så alldeles för många frön och driv upp allihop med kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback