Varje morgon är trädgården ny


image12

Och somliga morgnar är den nydiskad också. Varma dagar och kyliga nätter ger morgonen en alldeles särskild glans. Dagg i gräset och på röda pionspjut. Vintergäckens bladparasoll reflekterar det vita morgonljuset och scillan lyser himmelsblå. Luften doftar rent och jag vill inte att ögonblicket ska ta slut. Kameran är i dessa ögonblick både en vän och en fiende. Jag vill bevara ögonblicket men samtidigt inte förstöra det genom att slösa bort tiden med att stirra genom en sökare. Det blev iallafall en bild som jag gärna delar med mig av.

Dagens tips! Se trädgården ur en annan vinkel då och då. Klättra upp på garagetaket eller i ett träd. Kom ner på marken under rabarberblad och kika på pionknopparna underifrån, det blir en skön upplevelse utöver det vanliga, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback